Sortida Emblemàtica: El Canigó i els seus voltants

Data: 5, 6 i 7 de juliol 2024
Nom de la persona que fa la proposta Canigó, telèfon: Benet Presas 676980776
Nom de la persona que fa la proposta dels voltants, telèfon: Olga Torres 629486997

Programa per pujar al Canigó, o passar el temps visitant aquesta part de Conflent.

Hi ha programades dues rutes per dissabte i una senzilla per diumenge (opcional).

Proposta:

La proposta és anar a dormir a l’hotel Mas Fleuri (cliqueu a sobre per fer la vostra reserva) al poble de Vernet les Bains el divendres; no cal anar tots els cotxes junts, el camí més fàcil és autopista fins a Perpinyà, agafar la carretera cap a Prada de Conflent i Vilafranca, i en aquest poble hi ha el desviament cap a Vernet.

Des de Salou uns 290 km i unes 3 hores 30 minuts aproximadament: També es pot passar per Manresa, túnel de Cadí, Cerdanya i Vilafranca de Conflent, el camí és més curt amb menys autopista.

El dissabte faríem el Canigó, crec que a mitja tarda estaríem a l'hotel i el diumenge al matí es pot visitar Els monestirs de Sant Martí del Canigó i Sant Miquel de Cuixà a Prada; també cal visitat Vilafranca que és un del 100 pobles més bonics de França. Qui no vulgui fer el Canigó el dissabte, hi ha una proposta de l'Olga per fer una excursió tranquil·la.

Descripció Canigó: Sortirem de Vernet, cap a Castell i cap al Coll de Jou on deixarem els cotxes.
Aquí començarem a caminar per un sender fins al refugi de Marialles, seguirem cap el Coll Ved i al refugi d’Arago als Prats de Cadí.
Si algú es veu capaç podrà continuar fins la Pica del Canigó, són uns 7 km i 650 metres de desnivell positiu més. La resta tornarem als cotxes.

Cal destacar la bellesa d’aquest recorregut.

El fet de no proposar la pujada a la Pica del Canigó és que han tallat la pista de pujada a Marialles desde el Coll de Jou, lo que provoca que siguin uns 9 km més i 550 m de desnivell positiu; per tant creiem que seria una caminada excessiva, doncs arribaria als 28km i 1.650 m de desnivell. Tot i això si algú ho vol fer no hi ha cap problema.

Aconsellem dormir a Vernet, tot i que també es pot fer als pobles veïns.
Qualsevol dubte truqueu-me i intentaré aclarir-lo.

Distància: 20km
Desnivell positiu. 1.100 metres
Sortida: 06:00 hores davant del hotel Le Mas Fleuri
Tornada aproximada. 17:00
Anada i tornada per el mateix lloc
Cal portar esmorzar i dinar
Cal portar aigua tot i que hi ha una font per el camí

Descripció Ruta més senzilla:
Auberge de Py y Gorges de la Rotja - Recorregut circular des de Py
La Rotja és un torrent de muntanya que discorre per bonics congostos de fàcil accés. Des del poble de Py es pot baixar fàcilment al riu i al costat de piscines naturals. L'ambient és tranquil i fresc a l´estiu.

Distància: 6,93 km
Desnivell positiu. 370 metres
Sortida: 08:00 hores davant del hotel Le Mas Fleuri
Excurció Circular
Cal portar esmorzar si no esmorzeu abans de sortir.
Cal portar aigua.

Mitjà de transport: Cotxes particulars. Despeses de viatge: Abonar directament al conductor.
Km 290 x 2 (anar i venir) = 580 km
580 km x 0,35 despesa cotxe = 203 € per cotxe
203 €: 4 ocupants = 50,75 € per persona.

Socis CEC Cambrils: Gratuïta
No socis: 5€ Ingressar import a BBVA. Via Roma 42 ES25 0182 1377 4402 0871 7250
Indiqueu “Pujada al Canigo” i el vostre “nom”

Es requereix llicència Federativa

Aigua suficient
Esmorzar i dinnar de motxilla
Calçat adequat
Roba adequada
Capelina (pot ploure)
Alguna peça lleugera d’abric
Protecció solar
Gorra i xiulet.
Aconsellable: bastons.

Organitza: Club Excursionista Salouenc.